vege header

Utbytessystem

Deposition och stommar;

VEGE säljer båda nya, fabriksrenoverade samt begagnade produkter, En del av våra nya produkter behöver ingen stomme i retur, men i de flesta fallen så använder vi oss av ett utbytessystem. När vi säljer en produkt till dig så medföljer alltid retursedlar för att underlätta för er att skicka tillbaka stommen.

Vi lever på gamla stommar, eftersom detta som gör att vi hela tiden kan leverera fabriksrenoverade produkter till väldigt förmånliga priser. När en stomme inte kommer tillbaka, kommer vi själva få köpa in stommar från andra ställen, vilket både gör produkterna i slutänden kommer bli dyrare samt processen tar längre tid då skadedrabbade produkter oftast lider av stombrist världen över.

För att försäkra er att våra produkter kommer fram i samma skick som den lämnade fabriken, lägger vi mycket tid/resurser på paketering. Ett exempel är våra motorer som kommer i specialbyggda VEGE-ramar, som skyddar motorn effektivt från yttre skador vid transport. Detta underlättar också för er som kund när er stomme ska tillbaka i retur.

Vår försäljningspolicy är enkel;

För det mesta spelar din gamla enhets kondition ingen roll för oss, så länge den är komplett och ihop monterad. Om det finns någon skada på din gamla motor, vänligen informera oss om detta så meddelar vi dig om skadan kommer att tillföra någon kostnad, vilket det oftast inte gör.

 

Så här går det till:

 

 

KONTROLLERA VÅRA PRODUKTER NÄR DE ANLÄNDER EFTER SKADOR INNAN NI SIGNERAR.

Det kan vara svårt att anmäla transportskador i efterhand hos fraktbolagen!

     
 

KONTROLLERA ALLTID FÖRE PÅBÖRJANDE AV MONTERINGSARBETET ATT RÄTT PRODUKT ERHÅLLITS.

Kostnader för montering/demontering av felaktig produkt ersätts inte.

     
 

OLJA SKA TÖMMAS UR DEN GAMLA PRODUKTEN INNAN RETURFRAKT

Annars kan fraktbolagen debitera er för miljöbrott.

     
  KONTROLLERA ATT ER GAMLA STOMME ÄR IHOPSKRUVAD OCH KOMMER I SAMMA UTFÖRANDE SOM VÅR MOTOR.
     
  ANVÄND SAMMA EMBALLAGE I RETUR SOM VI ANVÄNT FÖR DEN NYA PRODUKTEN.
     
  RING DHL OCH BOKA RETURFRAKT (RETURSEDEL SAMT ANVISNINGAR FINNS MEDSKICKAT FRÅN VEGE)

Logistik

Vi använder oss av Bring Express inom Norden och leveranstiden är vanligtvis 1-3 dagar beroende på avstånd från Helsingborg samt om er stad/by har dagliga utkörningar.

Dessa leveranstider förutsätter att vi har produkten i lager. När ni kontaktar oss så kommer vi ge er uppskattad leveranstid till just er.